10 LAT AUTORYZACJI IVECO W GRUPIE DBK

Strona główna / Aktualności / 10 LAT AUTORYZACJI IVECO W GRUPIE DBK
10 LAT AUTORYZACJI IVECO W GRUPIE DBK

10 punktów serwisowych, blisko 10 000 sprzedanych pojazdów – to bilans osiągnięć, które udało się zrealizować Grupie DBK przez ostatnie 10 lat działalności w zakresie sprzedaży i prowadzenia serwisów

Od niewielkiego dealera do dużego gracza na rynku

Historia autoryzacji sięga 2008 roku, kiedy spółka CTC, wówczas niewielka firma, a dziś największy dealer IVECO w Polsce, otrzymała autoryzację włoskiej marki w województwie śląskim. CTC powstało w ramach Grupy DBK już na przełomie 2005/2006 roku w Krakowie. Przynależność do dużej grupy kapitałowej znacznie przyśpieszyła rozwój autoryzacji na szerszą skalę. Działalność nabrała rozpędu w 2009r., kiedy w Rudzie Śląskiej zakończyła się budowa pierwszego nowoczesnego serwisu IVECO w Grupie DBK. W latach 2011-2012 rozszerzono autoryzację na kolejne województwa – lubelskie (Lublin), małopolskie (Kraków) oraz podlaskie (Białystok). Kolejny rok przyniósł duże zmiany i rozpoczęcie działalności w woj. mazowieckim, gdzie kolejny oddział, tym razem w Święcicach pod Warszawą, otrzymał autoryzację serwisową IVECO oraz uruchomił punkt sprzedaży pojazdów lekkich i średnich. W 2015 roku powstał nowy serwis pod Lublinem, a dwa lata później przyszedł czas na rozwój autoryzacji w innym regionie Polski – w Wielkopolsce. Do Grupy DBK dołączyła kolejna spółka odpowiedzialna za sprzedaż i serwis IVECO, a mianowicie On Road, która operuje w dwóch oddziałach – w Poznaniu i Niepruszewie. W ubiegłym roku Grupa DBK zwiększyła swój zasięg o kolejne województwo na mapie autoryzacji IVECO i uruchomiła oddział w Olsztynie w woj. warmińsko-mazurskim. Wraz z zasięgiem i ilością punktów na mapie rośnie również liczba pracowników zajmujących się marką IVECO w Grupie – niegdyś kilkanaście osób, dziś w strukturach firmy pracuje już ponad 400 osób, które odpowiadają za rozwój marki.

To było intensywne i pracowite 10 lat. Udało nam się zrealizować wiele z naszych planów, pozyskać klientów, którzy pozostali z nami na lata, ale przede wszystkim pracowników, którzy budują naszą firmę – mówi Tomasz Urbanowicz, prezes zarządu CTC, zarządzający pionem IVECO w Grupie DBK. – Przed nami jeszcze sporo do zrobienia, jak choćby rozwój biznesu w nowych oddziałach w woj. wielkopolskim i warmińsko-mazurskim oraz systematyczne zwiększanie wolumenu sprzedaży pojazdów z gamy lekkiej i średniej na polskim rynku. Ponadto kontynuujemy naszą strategię i działamy zgodnie z filozofią Total Care, aby każdy z naszych klientów miał dostęp do szerokiej gamy produktów i usług z sieci serwisowo-sprzedażowej DBK Truck Center.

Dynamiczny rozwój autoryzacji IVECO w Grupie DBK potwierdzają również liczne nagrody, które co roku firma otrzymuje za działalność dealerską, m.in. za wyniki w sprzedaży pojazdów czy jakość obsługi serwisowej.

Rozwój sprzedaży pojazdów

Przez ostatnie 10 lat Grupa DBK sprzedała blisko 10 000 pojazdów marki IVECO:

8104 szt. modelu Daily

521 szt. modelu Eurocargo

1234 szt. modelu Stralis

Od kilku lat sprzedaż firmy w zakresie autoryzacji IVECO skupia się na pojazdach z segmentu lekkiego i średniego – Daily oraz Eurocargo. Pojazdy są dostępne w dwóch wariantach – w programie Order&Drive oraz bezpośrednio na zamówienie zgodnie z najbardziej wyszukanymi oczekiwaniami klientów. Order&Drive to program sprzedaży pojazdów nowych, które są dostępne w oddziałach firmy. Co wyróżnia tę możliwość zakupu? Przede wszystkim czas realizacji zamówienia, bo pojazdy dostępne w programie są gotowe do odbioru i praktycznie tego samego dnia można opuścić salon wraz z nowym zakupem. Pojazdy są dostępne w różnych zabudowach oraz w takich specyfikacjach, które spełniają oczekiwania klientów z wielu branż, dlatego to coraz częściej wybierany sposób zakupu pojazdu. Od początku istnienia programu w Grupie DBK, czyli od przeszło 3 lat, zakupiono 505 pojazdów z tej oferty. Klienci zainteresowani zakupem pojazdu IVECO mogą również zdecydować się na jazdy testowe pojazdami demo – a tych w sieci sprzedażowej Grupy DBK nie brakuje!

Najczęściej zamawianymi modelami przez ostatnie 10 lat były pojazdy skrzyniowe oraz izotermiczne wraz z agregatami.

Wśród sprzedanych 10 000 pojazdów przez ostatnie lata pojawiły się 3 generacje Daily – IV, IV oraz IV, w tym najnowsza, ekologiczna gama Blue Power.

W 2017 roku pojawiła się kolejna usługa w Grupie DBK, z której mogą skorzystać klienci zainteresowani pojazdami lekkimi – wynajem samochodów dostawczych DBK Rental. Klienci coraz częściej decydują się na to rozwiązanie z racji kompleksowej obsługi podczas najmu, wliczonej już w miesięczną ratę kontraktu, optymalizując w ten sposób koszty utrzymania i zapewniając sobie wygodne i bezpieczne prowadzenie biznesu.

Sieć serwisowa w całym kraju

Aktualnie sieć serwisowa IVECO w Grupie DBK liczy już 10 punktów serwisowych, które specjalizują się w obsłudze pojazdów tej marki – w Krakowie, Rudzie Śląskiej, Sosnowcu, Lublinie, Święcicach k. Warszawy, Poznaniu, Niepruszewie k. Poznania, Białymstoku oraz Olsztynie. Przez lata sieć rozwijała się również w oparciu o subdealerów, którzy prowadzą autoryzowane serwisy oraz w niektórych przypadkach sprzedaż pojazdów. Serwisy DBK Truck Center to duże i nowoczesne obiekty z profesjonalnym zapleczem technicznym, dostosowane do obsługi wielu pojazdów w tym samym czasie. Ponadto klienci serwisów Grupy DBK mogą korzystać z szerokiej oferty pojazdów zastępczych w najpopularniejszych konfiguracjach, dzięki czemu nie muszą się obawiać przestoju podczas realizacji zadań transportowych.

Lata doświadczeń

Przez ostatnie lata zdobyliśmy cenne doświadczenie w obsłudze pojazdów marki IVECO – zarówno pod kątem ich konfiguracji oraz odpowiedniego przygotowania do różnych zastosowań, jak i realizacji usług serwisowych – wymienia Tomasz Urbanowicz. – Dzięki temu nasi klienci mają pewność, że nad ich pojazdami czuwa profesjonalna kadra z wieloletnim doświadczeniem. Ponadto doceniają bogaty pakiet produktów i usług w ramach naszej rozbudowanej sieci serwisowej, dostępność części zamiennych oraz szeroki wybór pojazdów w programie Order&Drive, czego nie uzyskają u mniejszych graczy na rynku.

Program pomocy drogowej 24/7.
Podany numer telefonu łączy z Centrum Obsługi Klientów w przypadku nieoczekiwanych awarii pojazdów.